Iskola után tanulni? Ráadásul pénteken? Kinek lenne kedve ilyesmihez? Nos vannak gyerekek, akikben olyan nagy az elhivatottság és/vagy kötelességtudat, hogy könnyedén rávehetők a nem is annyira burkolt tanulásra. Sőt, néhányan kérik, hogy segítsünk a leckeírásban, és kihívásnak tekintik a feladatlapokat is. De az általános inkább az, hogy semmi kedvük tanulni, és ez teljesen érthető. Ilyenkor jönnek a trükkök: a játékos fejlesztések és fejlesztő játékok.
Hogy kinek, milyen fejlesztésre van szüksége, azt az elmúlt fél évben a gyerekekről született jegyzeteinkre, a szülőktől és tanítóktól kapott információkra alapozzuk. Önkénteseink pedig - akár szakértők, akár lelkes amatőrök - újabb és újabb ötleteket hoznak a játékos fejlesztésre, hogy azoknak a gyerekeknek is tudjunk segíteni, akiknek "betűundora" van vagy "csak a szörnyeket szeretik".
Saját ötleteink mellett szerencsére az internetet is bármikor segítségül hívhatjuk, hisz az online tér elképesztő tárháza az ötleteknek, melyeket akár készen, akár átalakítva, továbbfejlesztve létre tudjuk hozni saját fejlesztő játékainkat.
Nemrég született például a betűfaló szörny, aki csak megadott sorrendben (magán- vagy mássalhangzó, illetve egy-egy szó betűsorrendjében) hajlandó megenni a betűket. Vagy itt van a számolófa, a betűparkoló vagy a számkrokodil. De a legegyszerűbb ötletek is nagyon hasznosak lehetnek. Például, amikor a vonalvezetést és a finommotorika fejlesztést úgy oldjuk meg egy feladatlappal, hogy a körvonalat vagy ceruzával kell végigrajzolni, vagy gyöngyökkel kirakni.
Ha inspirációra van szükségünk, mi ezeket az oldalakat keressük fel leggyakrabban: Gyereketető, ABC Akadémia, Okoskaland, Igazgyöngy Alapítvány - Toldi tanoda, Krokotak.