Minden gyerekben ott a lehetőség, hogy boldog, teljes életet éljen.

Varázskulcs Közösség

Akik miatt a Varázskulcs Közösség működik

2017. augusztus 30. - mentatea

Igyekszünk jobbá tenni néhány gyerek életét. Reméljük, egyre többét. Ettől még nem vagyunk angyalok. Olyanok vagyunk, mint bárki: hétköznapi emberek, akik saját életfeladataik mellett hetente, havonta néhány órát arra szánnak, hogy gyerekeknek segítsenek. Te is lehetsz egy közülünk.

Most elmondjuk, honnan jöttünk és mi hoz minket újra és újra a Varázskulcs Közösségbe.

vera_kicsi.jpg

Vera néni - A Közösség legaktívabb önkéntese. A KSH-ban dolgozott korábban, de már ott is sokat foglalkozott gyerekekkel, szervezett tábort, kézműves programokat. Fiatal, aktív nyugdíjasként vetette bele magát az önkénteskedésbe. Teljes foglalkozásokat, kézműveskedést, szabadtéri játékokat tervez meg és vezet, ő rendezte első saját mesejátékunkat is, miközben egy kisfiúval külön is tanul.

 

katineni_kicsi.jpgKati néni - "30 éve tanító felső tagozatos tanár vagyok. Ma is szeretem, amit csinálok: örömet okoznak a gyerekek, felvillanyoznak a napi kihívások.
Tanárként is, valamint egy kétéves kisfiú nagymamájaként is vallom: mindent meg kell tennünk, hogy a gyerekekben megmaradjon a nyitottság, a kíváncsiság, a tudásvágy és a bátorság! Ebben pedig mindenki tud segíteni – kortól, nemtől, képzettségtől, foglalkozástól függetlenül – , aki kellő jószándékkal és megfelelő energia-utánpótlással rendelkezik. "

 

 vk.jpgÁgi néni - "Pedagógus vagyok, évtizedeken keresztül a Szemere Pál Általános iskolában tanítottam orosz majd angol nyelvet. Már nyugdíjas vagyok, így  szabad  időmben örömmel veszek részt a Varázskulcs Közösség munkájában, mely közel áll hozzám nemcsak szakmailag, de lelkileg is. Pályám során mindig is nagy figyelmet fordítottam a hátrányos helyzetű gyermekekre. A közösség munkáját két éve kísérem figyelemmel, és nagyra becsülöm az önkéntesek kitartó munkáját, mellyel maradandó élményekben részesítik az idejáró gyermekeket. Értéket teremt e közösség,ezt igazolják  a gyerekekkel foglalkozó pedagógusok pozitív visszajelzései is. Az is bíztató, hogy egyre több támogatója  van ennek a nemes ügynek. Mindezek, valamint a gyermekek részéről érezhető szeretet és hála bőven elég ok arra, hogy tudjam, nekem is itt a helyem."

radits_bogi_kicsi.jpgBogi - közgazdász és menedzseri végzettségem van, pénzügyi befektetésekkel foglalkozom, a saját vállalkozásomat irányítom, és imádom a munkám. Ami másnak a száraz számok világa, számomra a briliáns logika és csodálatos törvények megnyilvánulása. Csak néhány éve élek Magyarországon, szinte egész életemben külföldön építettem a karrieremet, és ezért is alakulhatott úgy, hogy nem lett saját gyermekem.  Ez pedig ahhoz vezetett, hogy az összes porontyot, piciket és nagyokat is, kicsit a magaménak érzek; támogatnám, segíteném, tanítanám és lelkesíteném őket, mert úgy gondolom, hogy a gyerekeknek a legnagyobb ajándék a rájuk irányuló, kizárólagos figyelem. 7 éve önkénteskedem különböző alapítványoknak. Itt a Varászkulcs Alapítvány nevében Belicza Vikit mentorálom matematikából, heti egy alkalommal. Kimondhatatlanul büszke voltam Vikire, amikor 1,5 hónap közös munka után megkapta az első 5-sét!  

julcsi_kicsi.jpgJulcsi - "Gimnazista vagyok, a rendszeres tanulás, edzés, kikapcsolódás és önmegvalósítás mellett fontosnak tartom a segítséget, melyet a péceli rászoruló gyerekeknek nyújtok fejlesztő foglalkozásokkal, az "egészséges alapállapot" bemutatásával, valamint sok- sok bíztató szóval az élethez szerezhető... esélyeik növelése érdekében.
Alapvetően szeretek ismerkedni, elfogadni mindenkit. Így szeretném megérteni ezeknek a gyerekeknek a helyzetét is, majd együttérezve megpróbálni szárnyakat ajándékozni nekik. Egy folyamatosan épülő közösség tagjaként tapasztalatot szerezhetek, belátást nyerhetek nehéz élettörténetekbe és produktívan tölthetem el szabadidőm egy részét. Minden héten érzem ahogy "egy adag" lelki megterhelés után pozitív irányba változik az életszemléletem. Az itt szerzett élmények, emlékek olykor megterhelőek, azonban remélem mindnyájunk hasznára válhatnak."

edina_kutya_gyerekek_kicsi.jpgEdina - 3 gyermekes anyuka vagyok és mindig is törekedtem arra, hogy gyerekeimnek megmutassam, hogy az önzetlenség és egy jó közösségbe tartozás mekkora energiát ad az embernek. Adni, vagy tenni másokért úgy gondolom, hogy a világ legnagyobb öröme az életben. Igen, sok esetben fárasztó, de mikor látod a mosolygós arcokat, akkor minden fáradságot és hétköznapi „gondot” elfelejtesz. Mikor először olvastam a Varázskulcs Közösségről nagyon tetszet és elhatároztam, hogy szeretnék majd köztük „dolgozni”. Ezzel egy időben a kutyámmal, Bellával, végeztük a terápiás kutya tanfolyamot. Amint sikeres vizsgát tettünk felhívtam Esztert, hogy nagyon szívesen jönnénk a gyerekekhez. Nagyon sokat gazdagodtam én is, és Bella is minden egyes találkozással, amikor sikerült részt vennünk egy foglalkozáson. Csak remélni tudom, hogy a gyerekek is így érzik….

eszter_kicsi.jpgEszter - "Édesanya vagyok, feleség, kertes házzal, kutyával. Dolgozom, a szabad időmet a családdal, barátokkal töltöm vagy sportolok. Közben elszomorít, hogy ez a hétköznapi, boldog-dolgos élet milyen sok gyerek számára elérhetetlen. Hogy mennyi reménytelenül küszködő család van csak itt körülöttem, a városomban. Láttam más civil szervezeteket, láttam, hogy lehet segíteni. Hogy heti néhány óra odafordulás is milyen sokat változtathat egy gyerek életén. Azt gondoltam, hogy hetente pár óra nem nagy áldozat azért, hogy esélyt adjak néhány gyereknek egy boldogabb életre. Ezért vagyok önkéntes a Varázskulcs Közösségben."

heni.jpgHeni - "Heni vagyok, 3 gyerek édesanyja. Azért csatlakoztam a közösséghez, mert az ő küldetésük megfelel mindannak, amit én magam is fontosnak tartok. Egyrészt a tanulás, ami lehetőség a kiemelkedésre. (Tapasztalatból írom ezt: lévén tanári végzettségem is van, ráadásul egyszerű családból származom, ahol a mindezt nem tartották fontosnak.) Másrészt a közösség ereje, ami alapot ad egy fiatal ember életének. Úgy érzem, itt minden gyerek olyan (lelki) támogatást kap, ami a későbbiekben hatalmas önbizalmat fog nekik adni ahhoz, hogy az álmaikat meg tudják valósítani, hogy legyen hitük és erejük a mindennapokban.

sofi.jpgSofi - Félig magyar, félig görög származásúként adott volt számomra a kultúrális érzékenység, nem tehetős családból származva pedig a szociális. Tizenéves korom végéig élsportoltam, emellett pedig a tanulmányaimat sem hanyagoltam el, így most az ELTE Társadalmi Tanulmányok szakán diplomázom. Ám teljesen tudatában vagyok annak, mennyi támogatással és segítséggel juthattam el ideáig. Ezért pontosan tudom és érzem, milyen sokat jelent az a 'kis' segítség és törődés, amit itt nyújthatok a Varázskulcs Közösség gyerekeinek. Angol tanári képzést is végeztem, így angol órákat tartok a nagyobb gyerekeknek, emellett pedig az általános feladatokból igyekszem kivenni a részem.  

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varazskulcs.blog.hu/api/trackback/id/tr8212791332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása